Reportatge: Rehabilitació de l’antiga fàbrica Can Framis
Share
Statistics
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Date
2010-04Subject/s
Abstract
El silenci era l’obsessió de John Cage. Però el soroll, el de la ciutat, el de l’en· torn… acompanyen i formen part de la seva obra, precisament perquè el silenci absolut no existeix. Cage composa “Silence” (1956) i malgrat creu que el “soroll” de fons sempre hi és present, Cage descobreix el silenci. Amb Can Framis, el silenci s’emancipa del so, del soroll de l’entorn, per esdevenir un nou element lliure i autònom. Autònom en la seva austeritat, autònom en la seva alineació al carrer, en la seva reducció de gestos, de color… autònom en la seva arquitectura callada, en el seu silenci… Can Framis sembla aliè al lloc on es troba. La seva arquitectura, davant del soroll inaudit del seu entorn, ens ofereix silenci i ens convida a la contemplació del seu paisatge: un paisatge que transmet serenitat.
El silenci era l’obsessió de John Cage. Però el soroll, el de la ciutat, el de l’en· torn… acompanyen i formen part de la seva obra, precisament perquè el silenci absolut no existeix. Cage composa “Silence” (1956) i malgrat creu que el “soroll” de fons sempre hi és present, Cage descobreix el silenci. Amb Can Framis, el silenci s’emancipa del so, del soroll de l’entorn, per esdevenir un nou element lliure i autònom. Autònom en la seva austeritat, autònom en la seva alineació al carrer, en la seva reducció de gestos, de color… autònom en la seva arquitectura callada, en el seu silenci… Can Framis sembla aliè al lloc on es troba. La seva arquitectura, davant del soroll inaudit del seu entorn, ens ofereix silenci i ens convida a la contemplació del seu paisatge: un paisatge que transmet serenitat.