RIARTE Home
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RIARTE Home
  • 3. DIVULGACIÓN TÉCNICA
  • Artículos en revistas
  • View Item
  •   RIARTE Home
  • 3. DIVULGACIÓN TÉCNICA
  • Artículos en revistas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reportatge: Nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell

Files
L´INFORMATIU 329 SEP-OCT 2011. pp. 66-78. Reportatge. Nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell.pdf (1.721Mb)
Identifiers
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12251/919
ISSN: 1132-2802
Share
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Olivé Saperas, Josep; Olivés Salvadó, Jordi; Sola Susperregui, Bernardo de; Gori Chiostri, Ángela; Sindreu Fernández, Josep [et al.]
Date
2011
Subject/s

Estación de ferrocarril

Regeneración urbana

Martorell (Barcelona)

Estructuras metálicas

Pavimento flotante

Carpintería de altas prestaciones

Chapa plegada

Panel sándwich

Obras de rehabilitación

Urbanismo

Unesco Subject/s

3305.27 Tendido de Vías Férreas

3305.26 Edificios Públicos

3305.01 Diseño Arquitectónico

3305.21 Construcciones Metálicas

3323.03 Servicio de Ferrocarril

Abstract

La nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell era necessària per poder convertir-la en una estació de pas, ja que abans els trens havien de recular en via morta des de Martorell Enllaç fins a aquí, la qual cosa representava un procés molt incòmode i molt poc operatiu per al trànsit dels combois. Per aquest motiu es va haver de construir un nou pont sobre el Llobregat i l’edifici de l’antiga estació es va haver d’enderrocar per permetre el pas de les vies i per facilitar la connexió amb l’estació de Renfe. Al seu torn, el corredor per on passaven les antigues vies del carrilet fins a l’estació de Martorell Enllaç es va aprofitar per al traçat de les del nou AVE.

La nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell era necessària per poder convertir-la en una estació de pas, ja que abans els trens havien de recular en via morta des de Martorell Enllaç fins a aquí, la qual cosa representava un procés molt incòmode i molt poc operatiu per al trànsit dels combois. Per aquest motiu es va haver de construir un nou pont sobre el Llobregat i l’edifici de l’antiga estació es va haver d’enderrocar per permetre el pas de les vies i per facilitar la connexió amb l’estació de Renfe. Al seu torn, el corredor per on passaven les antigues vies del carrilet fins a l’estació de Martorell Enllaç es va aprofitar per al traçat de les del nou AVE.

Collections
  • Artículos en revistas

Browse

All of RIARTECommunities and CollectionsAuthorsTitlesSubjectsUnesco subjectsTypes of documentsThis CollectionAuthorsTitlesSubjectsUnesco subjectsTypes of documents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

About RIARTEFAQLocate informationPoliciesPolítica de Protección de Datos

OA Publishing Policies

Logo SHERPA/RoMEOLogo Dulcinea

Content diffusion

Logo RecolectaLogo Hispana

Copyright © Spanish General Council of Technical Architecture 2018 | Legal notice | Política de Protección de Datos

Facebook
Twitter
Contact Us Send Feedback