dc.contributor.author | Olivé Saperas, Josep | |
dc.contributor.author | Olivés Salvadó, Jordi | |
dc.contributor.author | Sola Susperregui, Bernardo de | |
dc.contributor.author | Gori Chiostri, Ángela | |
dc.contributor.author | Sindreu Fernández, Josep | |
dc.coverage.temporal | SEP-OCT | es |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T10:42:48Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T10:42:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Olivé Saperas, J., Olivés Salvadó, J., Sola Susperregui, B., Gori Chiostri, Á., y Sindreu Fernández, J. (2011). Reportatge: Nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell. L´informatiu, (329), 66-78. | es |
dc.identifier.issn | 1132-2802 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12251/919 | |
dc.description.abstract | La nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell era necessària per poder convertir-la en una estació de pas, ja que abans els trens havien de recular en via morta des de Martorell Enllaç fins a aquí, la qual cosa representava un procés molt incòmode i molt poc operatiu per al trànsit dels combois. Per aquest motiu es va haver de construir un nou pont sobre el Llobregat i l’edifici de l’antiga estació es va haver d’enderrocar per permetre el pas de les vies i per facilitar la connexió amb l’estació de Renfe. Al seu torn, el corredor per on passaven les antigues vies del carrilet fins a l’estació de Martorell Enllaç es va aprofitar per al traçat de les del nou AVE. | es |
dc.description.tableofcontents | Cuatro artículos sobre Nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat: - Clar i modèlic /Josep Olivé Saperas - La nova estació que relliga la ciutat / Jordi Olivés Salvadó - Unitat compositiva / Bernardo de Sola Susperregui; Ángela Gori Chiostri - Com un vestit fet a mida / Josep Sindreu Fernández | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona | es |
dc.title | Reportatge: Nova estació Central dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Martorell | es |
dc.type | article | es |
dc.issue.number | 329 | es] |
dc.journal.title | L´informatiu | es |
dc.page.initial | 66 | es |
dc.page.final | 78 | es |
dc.subject.keyword | Estación de ferrocarril | es |
dc.subject.keyword | Regeneración urbana | es |
dc.subject.keyword | Martorell (Barcelona) | es |
dc.subject.keyword | Estructuras metálicas | es |
dc.subject.keyword | Pavimento flotante | es |
dc.subject.keyword | Carpintería de altas prestaciones | es |
dc.subject.keyword | Chapa plegada | es |
dc.subject.keyword | Panel sándwich | es |
dc.subject.keyword | Obras de rehabilitación | es |
dc.subject.keyword | Urbanismo | es |
dc.subject.unesco | 3305.27 Tendido de Vías Férreas | es |
dc.subject.unesco | 3305.26 Edificios Públicos | es |
dc.subject.unesco | 3305.01 Diseño Arquitectónico | es |
dc.subject.unesco | 3305.21 Construcciones Metálicas | es |
dc.subject.unesco | 3323.03 Servicio de Ferrocarril | es |